W grudniu 2023 roku uczestnicy kółka informatycznego wydrukowali figury do szopki bożonarodzeniowej za pomocą drukarki 3D. Projekt został zainicjowany przez nauczyciela informatyki, pana Pawła Wilczyńskiego. Pan Paweł zmotywował uczniów do wykorzystania swoich umiejętności w celu stworzenia czegoś wyjątkowego. Do druku użyto drukarki znajdującej się w pracowni informatycznej. Figury zostały wykonane z dużą dbałością o szczegóły. Można wśród nich zobaczyć między innymi Świętą Rodzinę, pastuszków, aniołów oraz zwierzęta. Oprócz walorów estetycznych, projekt ma również wymiar edukacyjny. Uczniowie mogli w ten sposób dowiedzieć się więcej o technologii druku 3D oraz o tradycji stawiania szopek bożonarodzeniowych. Zarówno nauczyciel informatyki, jak i uczniowie są bardzo zadowoleni z efektów projektu. Uważamy, że był to bardzo udany sposób na wykorzystanie naszych umiejętności informatycznych oraz promocję technologii druku 3D.
Jan Włosek